Izdelava spletne strani ali izdelava spletne trgovine? Katera je boljša?

0
254

Če je pred nekaj leti veljalo, da mora imeti vsako podjetje svojo pisarno, danes poleg tega velja tudi prepričanje, da mora prav vsako podjetje imeti svojo spletno stran. Spletna stran nas namreč umesti na veliki zemljevid, ki mu rečemo svetovni splet in brez težav lahko rečemo, da če te ni na spletu, skorajda ne obstajaš.

Vsakič, ko se posameznik odloča za nakup izdelka ali storitev, bo na spletu najprej preveril ponudbo in se na podlagi različnih faktorjev odločil za ponudnika. Željeno bo vpisal v brskalnik (v več kot 90 odstotkih primerov bo to Google) in kliknil na prvih par zadetkov, ki se bodo pojavili, ko bo pritisnil gumb »išči« (eden od takih dobrih zadetkov je tudi https://www.qstom.si/izdelava-spletne-strani). Kako priti med teh prvih par zadetkov, je že druga zgodba in tej zgodbi rečemo optimizacija spletnih strani. Ta zahteva precej dela in v večini primerov tudi strokovnjaka, ki je za to zadolžen, a optimizacije se seveda ne morete iti, če prej nimate vsaj nekakšne spletne prisotnosti. Na spletu ste lahko prisotni v obliki spletne strani ali spletne trgovine. V tem besedilu si bomo pogledali, kakšna je razlika med njima in kaj se bolj splača.

Izdelava spletne strani

Kaj je spletna stran? Kaj je spletna trgovina? Kako se razlikujeta?

Povedano zelo na kratko: spletna trgovina je vedno tudi spletna stran, vsaka spletna stran pa ni nujno tudi spletna trgovina.

Preprosta spletna stran je zbirka podstrani, napisanih v HTML programskem jeziku. To je čista osnova. Ko tej spletni strani dodamo še določene nove elemente, recimo digitalizirano upravljanje z zalogo in predstavitve produktov, to postane spletna trgovina.

Lahko bi sicer rekli, da imata izdelava spletne strani in izdelava spletne trgovine na koncu koncev isti cilj in ta cilj je, da prodamo čimveč svojih izdelkov ali storitev. Vseeno in ne glede na dejstvo, da je spletna trgovina pravzaprav oblika spletne strani, pa med njima obstajajo določene razlike. Spletna trgovina je povezana z virom informacij o izdelkih, ki jih ponuja, kupcem omogoča, da shranijo izdelke, ki jih želijo kupiti (v obliki košarice) ali tiste, o katerih razmišljajo (v obliki seznama želja), poleg tega pa vsebuje komponento, preko katere lahko stranke željeno tudi dejansko kupijo in neko obliko programske opreme, ki upravlja s spreminjajočimi se podatki o zalogi.

Proces nakupovanja v spletni trgovini mora biti avtomatiziran, kar pomeni, da za razliko od fizične trgovine, kjer vi s svojo fizično prisotnostjo stranki pomagate do nakupa, ta vse opravi sama oziroma ji pri tem pomaga programska oprema. To posledično pomeni, da je treba v izdelavo spletne trgovine vložiti več truda v smislu, da moramo uvoziti več informacij. Zato je nujno, da si za izdelavo spletne trgovine najdete strokovnjaka, kot je https://www.qstom.si/izdelava-spletne-trgovine.

Zdaj ko poznate razliko med eno in drugo, pa si poglejmo, ali je za vas primernejša spletna stran ali spletna trgovina.

Izdelava spletne trgovine

Zakaj izdelava spletne strani? 200 BESED

Bistvo spletne strani ni, da stranke preko nje od vas kupujejo izdelke ali storitve, temveč z njeno pomočjo vi kot podjetje svoje izdelke ali storitve tržite in da si stranka lahko ogleda ključne informacije o vašem podjetju in poslovanju. Če imate fizične prostore, boste na svojo spletno stran na primer zapisali informacijo o vašem odpiralnem oziroma poslovnem času. Prav tako je na spletni strani pametno objavljati bloge, ki so namenjeni pridobivanju čimveč obiskovalcev – bloge lahko pišete o uporabi vaših izdelkov in storitev, lahko objavljate »izpovedi« zadovoljnih strank, strankam zagotavljate novice iz sveta vaše poslovne niše in tako dalje. Preko spletne strani lahko prodajate tudi manjšo količino izdelkov, tako da se stranka o nakupu z vami dogovori preko e-pošte, a to ni profesionalna rešitev.

Zakaj izdelava spletne trgovine?

V primeru, da želite vi preko vaše spletne strani izdelke tudi dejansko prodajati, je vsekakor najboljša rešitev, da odprete spletno trgovino. Če imate pestro ponudbo izdelkov in storitev, razporejenih v kategoriji in želite, da jih stranka lahko med seboj primerja, je spletna trgovina najelegantnejša in najbolj profesionalna opcija. Stranka lahko v spletni trgovini kupuje na podoben način kot v fizični. S klikanjem se sprehaja med vašo ponudbo, si jo ogleduje, primerja cene in lastnosti in izbrane artikle meče v nakupovalno košarico. Ko konča z nakupovanjem, se odpravi do blagajne, kjer iz nakupovalne košarice lahko v zadnjem trenutku kakšen artikel odstrani ali pa ga brez tekanja po trgovini doda, plača in zapre vašo spletno trgovino. Spletna trgovina omogoča vam kot prodajalcu, da si ogledate, kaj vaši kupci najraje kupujejo, katere izdelke v zadnjem hipu »vržejo« iz košarice, kako zadovoljni so z obliko vaše strani in koliko artiklov so vam pobrali iz zaloge, da jo lahko ob primernem trenutku obnovite in s tem poskrbite, da kupec na svoj nakup nikoli ne bo predolgo čakal.

Izdelava spletne strani ali trgovine je odločitev, pri kateri moramo upoštevati še mnogo več kot samo osebne preference. Na koncu koncev pa se skoraj v vsakem primeru izkaže, da idealna rešitev ni eno ali drugo, temveč kombinacija obojega – zanimive vsebine, ki bodo kupca pritegnile na spletno stran in ki z enim klikom vodijo v spletno trgovino, kjer bo lahko opravil nakup.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here